Místo nových cyklostezek opraví staré

4 Úno

Třiapadesátiletému Luboši Bartoškovi z Břeclavi jde každý druhý den o život. To když se vydá na kole z největšího sídliště ve městě do centra Břeclavi.

Musí se proplétat mezi kolonami aut a kvůli neexistující cyklostezce se držet u kraje. To by se mohlo změnit, kdyby uspěl nápad břeclavského opozičního zastupitele Luboše Krátkého.

„Dával jsem městu podnět, aby se zřídily cyklostezky mezi Charvátskou Novou Vsí, Poštornou a Břeclaví. Lidé by tak nemuseli jezdit po hlavní silnici, ale stezka by vedla stranou od hustého provozu aut,“ popsal svůj nápad břeclavský zastupitel Luboš Krátký. Ten návrh projednával s Dagmar Adámkovou, tehdy ještě místostarostkou.

Kromě spojení Charvátské Nové Vsi s centrem cyklostezkou by podle Krátkého bylo možné vést cyklisty z Charvátské Nové Vsi přes řeku Dyji do Staré Břeclavi. Na této cestě by se musela vybudovat nová lávka přes vodu. Přemostění odlehčovacího ramene Dyje hraje hlavní roli i v další Krátkého cyklostezce. A to z Poštorné k břeclavské nemocnici.

„Vím, že se zpracovávaly analytické podklady k této věci. Bohužel v této fázi nové cyklostezky i usnuly. Pokud vím, tak se letos budování nových tras pro kolaře neplánuje,“ posteskl si nad vývojem svého nápadu Krátký.

Přitom by podle jeho slov ke stavbě jedné ze stezek stačilo málo. „Trasa z Poštorné, kolem hřiště motokár, po hrázi k čističce a pak přes most k zámku a k supermarketům je zanesena v územním plánu. Tato trasa by se klidně mohla udělat. Bohužel se tu nic neděje,“ poukázal zastupitel.

Tento rok se opravdu Břeclavští nových kolařských cest nedočkají. Vedení města zatím nové trasy pro milovníky života v sedle nechystá a ani o nich nezvažuje.

„O budování nových cyklostezek se nikdy nejednalo a v současnosti ani nejedná. Naší prioritou, co se týče cest pro cyklisty, je dát do pořádku ty stávající,“ vyzdvihl hlavní cíle břeclavské radnice starosta Dymo Piškula. Největší opravy si dle Piškulových slov vyžádá nejpíš cesta v Poštorné směrem na rakouské hranice, kde jsou výmoly největší.

„Máme stovky kilometrů tras pro cyklisty, o které je potřeba se starat. Do poloviny května, kdy se koná otevírání Lichtenštejnských cyklostezek, musí být všechny v pořádku. V rozpočtu města letos žádné prostředky na nové stezky nejsou,“ vysvětlil postoj města Piškula a dodal, že o nápadu na konkrétní nové trasy pro Břeclavany v sedlech kol zatím nic neslyšel.

„Nové cyklostezky bych rozhodně uvítal. Z Valtické bych to měl do města kratší, bylo by to rychlejší a hlavně mnohem bezpečnější, než je teď. Kolaři se proplétají mezi auty a možnost jet jinudy prostě není,“ popsal každodenní scénář mnoha příznivců dopravy na bicyklech Luboš Bartošek z Břeclavi. Ten se na svém kole do centra Břeclavi vydává každý druhý den. „Do práce, kterou mám v Poštorné, jezdím na kole raději zadem kolem hřbitova,“ přiznal.

Dne 4. února 2009 napsala pro Břeclavský deník Zdeňka Savarová, redaktorka.


Tagy

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Podobné příspěvky

Žádné komentáře

Reagovat

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.