Lze rozplést zauzlované břeclavské silnice?

3 Říj

Největším problémem v Břeclavi je silniční doprava. To ví každý, kdo ve městě žije. A pokud bydlí v Poštorné či na Valtické a za prací jezdí ke Gumotexu či do Staré Břeclavi (nebo naopak), nepamatuje den, kdy by na dopravu ve městě nenadával. Shrnuto, naštvaní jsou všichni a kromě slov a prohlášení ze všech stran se nic neděje. Dál město křižují tisíce aut. Podle údajů městské policie za první červencový týden naměřili jen na vjezdu do města na ulici Lidická 65 tisíc vozidel. Nejedná se o výjimečný týden vrcholného provozu. Vánoční svátky jsou ještě horší. Všechna tato auta chtějí nějak městem projet.

Městem Břeclav projíždí také nemalá část nákladních aut, jedná se o tranzit. Vzhledem k tomu, že nákladní auta převáží různé látky, existuje tu hrozba nebezpečné situace v případě nehody. Při absenci alternativní trasy městem v případě havárie takového vozidla nastane situace, na kterou nejsme doposud připraveni. A nikdo to neřeší. Obchvat Břeclavi ale není pro naši dopravu lékem. Jednoznačně chybí druhá spojnice centra a Poštorné.

Přehuštěný provoz potřebuje řešení, které lze shrnout do několika bodů. Opatření ale přinesou efekt jen v případě, když budou fungovat společně. Pokud budou realizována jen některá, tak to zásadní zlepšení dopravy nepřinese.

Je třeba rozcvičit semafory

Dopravu je nutné řešit jako dynamickou, ne statickou. Promítnuto do praxe, například interval přepínání světel semaforů je v Břeclavi nastaven natvrdo, stejně po celý týden. Nové technologie umí dynamicky reagovat na hustotu provozu a dokážou provoz řídit tak, aby byl co nejplynulejší. Modernizace cca 25 let starých semaforu je proto nezbytností.

Není jeden problém, ale celek je problém

Dopravu na území Břeclavi je třeba brát jako celek, nelze se jen soustředit se na nejvíce zatíženou dopravní tepnu od Lidické po třídu 1. máje. Součástí dopravy jsou chodci i cyklisté. Tváříme se, že řešíme cyklistickou dopravu, ale nelogičnost některých pruhů pro cyklisty negativně ovlivňuje bezpečnost na našich silnicích.

Kruhové křižovatky a nové spojnice

Kruhové křižovatky je další opatření, jak řešit dopravu. Začít by se mělo zejména na mostě u cukrovaru, v Poštorné u kostela a v centru na náměstí TGM. Současně nová spojnice mezi Poštornou a Břeclavi hlavnímu tahu uleví a umožní v případě potřeby vést tudy objížďku. Dále pak kvalitní a oddělené cyklotrasy z centra do Poštorné a Charvátské Nové Vsi pomohou ke klidnějšímu silničnímu provozu a cyklistům přinesou větší bezpečí.

Řád do parkování

Systém parkování v Břeclavi je kapitolou samo pro sebe. Dnešní stav je výsledek smlouvy, uzavřené dřívějším vedením města se soukromou firmou. V roce 2015 smlouva končí, parkování plně přejde pod městskou policii. Je čas nachystat vhodný parkovací systém. Parkoviště před vlakovým nádražím v rukou soukromé firmy se sídlem v Praze rovněž není v zájmu města a jeho obyvatel. Centru může pomoci parkovací dům a městu prospěje nový parkovací systém.


Tagy

, , , , , , ,


Podobné příspěvky

Žádné komentáře

Reagovat

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.